ucetni-system

Jak by měla vypadat správná administrace e-shopu?

U e-shopu je podstatné především to, co je uvnitř. Které funkce by optimálně měly být dostupné v administraci e-shopu?

SEO

Tato funkce patří v administraci e-shopu už mezi naprosto běžné. Měla by zahrnovat například možnost nastavení meta tagů či H1 a v současné době už i informace pro zbožové vyhledávače. Pro export informací do nich nám slouží tzv. xml feedy. Tyto datové soubory mohou v současné době zajistit stejně tak i export požadovaných údajů na sociální sítě.

Nastavení parametrů produktů

V praxi to znamená možnost nabídnout například různé barevné alternativy téhož produktu. V závislosti na typu zboží to může být nejen barva, ale i výška, šířka, materiál atd. Podle parametrů produktů si následně sám zákazník bude zboží filtrovat. Zejména v e-shopech s velkým množstvím položek je tato funkce pro přehledné nakupování naprosto nezbytná.

Systém slev

V tomto nastavení byste měli mít možnost si stanovit individuální slevy na produkt, vytvořit bonusový věrnostní systém, zajistit množstevní slevy, případně také si individuálně od určité částky pro klienta nastavit možnost dopravy zdarma.

Možnosti plateb

Každý majitel e-shopu si brzy ověří, že není dobré klienta příliš omezovat a je na místě mu dát na výběr. Mimo klasických metod, jako je dobírka nebo platba kartou, převodem a v hotovosti, zejména prodejci elektroniky určitě ocení možnost zajistit koupi zboží i na splátky.

Rozšířené platební metody mohou dále zahrnovat například též platební brány nebo kreditní karty. V případě odlišných jazykových mutací je vhodné i nastavení různých měn.

Dodání zboží

Klasickým typem doručení je to prostřednictvím České pošty. Vyplatí se také zákazníkům nabídnout alternativní dopravce, nejčastěji to bývá PPL nebo DHL. Velmi užitečné je i navázání na systémy jako například Zásilkovna. Zde si totiž kupující může svou zásilku osobně vyzvednout a oproti doručení až domů ušetří.

Skladový systém

Důležité je i napojení na skladový systém, který musí kontrolovat aktuální stav zboží na skladě, umět okamžitě ze skladu zablokovat aktuálně zakoupené položky nebo zobrazit upozornění na minimální limit skladových zásob.

Účetnictví

Účetnictví samozřejmě potřebuje vést každý. Proto důsledně dbáme na to, aby vámi vybraný e-shop zvládl párování s účetním systémem, který používáte. Mezi nejoblíbenější ekonomické systémy patří například software Pohoda.

E-mailing

E-mailing platí za jeden z nejúčinnějších postupů v digitálním marketingu. Proto by ve výčtu funkcí pro váš e-shop určitě neměl chybět. V praxi jde o reklamu, kterou svým klientům posíláte e-mailem, a to přirozené poté, co vám tuto možnost odsouhlasili, případně si ji přímo sami vyžádali.

Výhodou e-mailingu je především jeho efektivita a nízkonákladovost. Do této sféry také patří pravidelné zasílání newsletterů.

Autor: Zoner inShop – profesionální e-shopové řešení

Post Author: Admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *