eet

EET v e-shopu

Vlastníte e-shop a stejně vás, tak jako většinu těchto podnikatelů překvapil nový zákon o elektronické evidenci tržeb? Všechny e-shopy se tak kromě své prioritní práce musí zaobírat tím, zda se na jejich e-shop vůbec EET vztahuje a jak ho vlastně uskutečnit.

EET v eshopu má stejně tak jako EET v jiných oblastech podnikání svá pravidla a také jisté výjimky, které je rovněž třeba znát. Co pro vás tedy jako pro e-shop plyne z nového zákona o EET?

Evidence všech přijatých tržeb

Jakožto e-shop s EET musíte především vědět, že vaší povinností je evidovat naprosto všechny přijaté platby, respektive tržby, a to s výjimkou těch, které plynou z plateb uskutečněných buď převodem z jednoho účtu na druhý či při platbě dobírkou.

Ty se totiž nemusí evidovat v případě, je-li zboží přímo zasláno prostřednictvím některého z externích dopravců. Peníze se totiž od zákazníka později převedou na účet daného e-shopu.

A i přesto, že měl být ze zákona vyňat způsob platby online platební kartou, tak se tak nakonec nestalo a elektronická evidence tržeb se tak vztahuje i na tento způsob platby. Jelikož ale není možné pokaždé evidovat platbu ihned, a to především z technických důvodů, rozhodlo se Generální finanční ředitelství vydat stanovisko, které umožňuje e-shopu tržbu zaevidovat v okamžiku, kdy se o ní skutečně dozvěděl.

Tehdy, předchází-li tomuto rozhodnému okamžiku samotná expedice zboží, musí se tržba evidovat tak, že se vystaví účtenka, a to nejpozději k okamžiku samotné expedice zásilky směrem k zákazníkovi.

Některé druhy platebních brán mají ovšem vytvořené vlastní řešení pro samotnou evidenci tržeb, a tak se údaje mohou tak, jak si finanční úřad přeje, být odeslány ihned.

Evidují tržby všechny e-shopy?

Koho se týká EET? Asi taková otázka napadla téměř každého majitele e-shopu tehdy, kdy vstoupil zákon o EET v platnost, tedy 1. března roku 2017. Odpověď je přitom velmi prostá, ne na všechny e-shopy se EET skutečně vztahuje.

Daný e-shop eet řeší až v případě, projde-li zákon všemi fázemi, které jsou rozděleny do několika etap. Jak je možné jednotlivé fáze rozeznat a nepropásnout tak něco?

Pokud vám něco říkají takzvané kódy NACE, které může každý svévolně dohledat na internetových stránkách, tak jistě víte, že EET se od data 1. března 2017 vztahuje na podnikání, která spadají pod NACE 45-47.

Jedná se tak především o nákup a prodej, který je bez jakéhokoliv dalšího zpracování. Pokud si ovšem podnikatel sám své výrobky, které prodává i vyrábí, bude se na jeho podnikání vztahovat EET až ve své třetí vlně, která ovšem již platná je a to od 1. března roku 2018.

Může se tak jednat například o e-shop, který se zabývá vlastnoruční výrobou dortů. Zde se totiž posuzuje NACE 10 a od 1. června 2018 zase NACE 13, které se týká vlastnoručních výrobků vyrobených z textilií.

A pokud vás na závěr zajímá, jakým způsobem e-shop vystavuje účtenku svým zákazníkům, tak se jedná o elektronickou formu zaslání účtenky, ve většině případů na e-mail konečného zákazníka.

Článek pro vás připravil Zoner inShop – poskytovatel úspěšného e-shopového řešení s plnou podporou EET i GDPR.

Post Author: Admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *